5 Brīdinājuma Pazīmes par Sprauslu Remontu

Braucot ar dīzeļa auto Tevi noteikti pārsteidz, kāpēc auto patērē vairāk degvielas, kāpēc tam ir palikusi mazāka jauda. Tad parādās liels daudzums izplūdes gāzes, sitieni motorā un auto atsakās braukt tālāk. Iespējams, Tevi gaida dīzeļu sprauslu remonts. 

Ja godīgi, sprauslu remonts ir viens no visbiežāk veiktajiem remontiem automašīnai ar dīzeļdzinēju.

Bet kā ātrāk pamanīt, ka ar sprauslām kaut kas nav kārtībā? Ievērojot pirmās pazīmes un laicīgi griežoties Dīzeļcentrā, Tu vari jūtami samazināt remonta izmaksas.

 Attēlu rezultāti vaicājumam “diesel injector”

Turpini uzmanīgi lasīt šo rakstu un noskaidro, vai Tavam dīzeļa auto nav pamanāma kāda no šīm minētajām pazīmēm, kas liecinātu par sprauslu remonta tuvošanos.

Pazīmes Par Sprauslu Remontu

 

1. Palielināts izplūdes gāzu daudzums

 

Nav jābūt auto mehāniķim lai saprastu, ka Tavu auto pavada kārtīgs dūmu mākonis. Palielināts izplūdes gāzu daudzums ir pirmā pazīme tam, ka kaut kas nav kārtībā ar auto sprauslām.

 

  1. Svarīgākais, lai pats pamani, ka aiz Tava auto paliek piedūmota iela! Jo citiem satiksmes dalībniekiem nav nekā kaitinošāka kā braukt aiz dūmojoša, smakojoša dīzeļa auto, kurš kaitina citus un pamazām iznīcina pats sava auto dzinēju.
  2. Kāda ir izplūdes gāzu krāsa? Balta, melna, zila vai pelēka? Tā var norādīt uz to, ka degšanas procesā ir par maz gaisa vai par daudz degvielas, par zemu kompresija utt...

2. Sitieni, grabēšana, kas nāk no motora telpas

Ja brīžiem dzirdi sitienus, klaudzienus no motora telpas - tā jau ir kritiskā pazīme, kas liecina, ka nekavējoties ir jābrauc uz servisu. Jo ilgāk turpināsi braukt, jo lielākas izmaksas pēc tam uzkrausi sev uz kakla.

 

Sitieni motorā var liecināt par daudziem potenciāliem defektiem. Pareizi būtu veikt dzinēja diagnostiku. Ja diagnostikas atskaite norāda uz kļūdām sprauslu darbībā, tas ir saistīts ar nepareizu degvielas daudzuma iesmidzināšanu caur sprauslu dzinēja cilindrā, kas arī rada šo nepatīkamo troksni, kas dzirdama auto salonā no motora telpas.

  

3. Skaļa, cieta motora darbība

 

Šī ir pazīme, kuru ir visgrūtāk ievērot, jo skaņa tikai pakāpeniski kļūst skaļāka. Vadītājs parasti pie tās pierod un nepievērš pastiprinātu uzmanību. Ja ieklausīties sīkāk, tad var pamanīt, ka dzinējs strādā smagnējāk un auto salonā parādās vibrācija.

 

Visvieglāk izmaiņas motora darbībā ir iespējams pamanīt pie “aukstā starta” un pie zemiem motora apgriezieniem (1500-2000 apgr./min). Ja auto ir grūti iedarbināt, tas var liecināt, ka kaut kas nav kārtībā ar degvielas padevi, kompresiju, kvēlsvecēm vai spiedienu degvielas sistēmā. Nestabili motora apgriezieni var liecināt par nepareizu degvielas padevi no sprauslām, vai vienas konkrētas sprauslas.

 

Arī degvielas patēriņa pieaugums, kas bieži vien iet roku rokā ar skaļu motora rūkšanu, liecina par sprauslu nolietojumu, lēnām jānoskaņojas sprauslu remontam.

LASI VĒL: Kā Samazināt Dīzeļsistēmas Degvielas Patēriņu

4. Siltā laikā auto slāpst nost

 

Tu esi veiksmīgi pārdzīvojis ziemu, Tavs dīzelis bez problēmām bija iedarbināms -25C grādos ziemas salā, un te pēkšņi iestājoties siltam laikam, auto slāpst nost ar pilnībā uzsilušu dzinēju. Kaut kas negaidīts! Bet tā notiek....

Degvielas sistēmā ir nepietiekošs spiediens un auto automātiski iedarbojas drošības režīms, kas noslāpē automašīnas dzinēju.

LASI VĒL: Daži padomi lai būtu vieglāk iedarbināt automobili ar dīzeļa motoru.

 

5. “Spiežot gāzi” auto paātrinās ar tarkšķošu troksni

Pēc Common Rail sprauslu remonta un šķiršanās no diezgan palielas naudas summas, beidzot Tu brauc laimīgs ar svaigi atremontētām sprauslām un domā, ka viss sliktais ar Tavu dīzeli jau ir aiz muguras.

Bet bieži vien notiek sekojošais: spiežot akseleratora pedāli, lai paātrinātos, Tavs auto motors izdod tarkšķošas skaņas, kas labi dzirdamas auto salonā. Šī skaņa liecina par motora detonāciju, kā rezultātā tiek bojāti motora virzuļi un krasi samazinās motora resurss jeb mūžs.

Izrādās, ka Tavs izvēlētais dīzeļu sprauslu serviss nav pareizi noregulējis Common Rail sprauslas. Jaunās paaudzes Common Rail sprauslām tiek regulēti daudz un dažādi parametri, kā arī tās tiek testētas dažādos darba režīmos, kas vēlāk ietekmē Tava auto motora darbību  - arī degvielas patēriņu.

Diemžēl lēto sprauslu remonta piedāvātāju dīzeļu testēšanas un regulēšanas aparatūra spēj pārbaudīt tikai trešo līdz ceturto daļu no šiem svarīgajiem sprauslas darbības parametriem.

Kā jākopj auto, lai izvairītos no sprauslu remonta?

 

Pamanīt pirmās sprauslu problēmu pazīmes ir svarīgi, lai auto uzturētu labā braucošā kārtībā un izvairītos no dārgās dīzeļu sprauslu maiņas. Tikpat svarīga ir degvielas kvalitāte un degvielas filtru savlaicīga maiņa, ar ko būtu jāsāk katram autobraucējam.

LASI VĒL: Kas notiek, ja laicīgi nenomaina degvielas filtru? Piemērs no DZĪVES (IVECO buss). 

Ja pamani kādu no iepriekšminētajām pazīmēm vai jūti, ka Tavam auto ar dīzeli kaut kas nav tā, kā ierasti, iesaku griezties pie Dīzeļcentra meistariem, kuriem ir profesionāls aprīkojums, instrumenti un pieredze. Iesaku vērsties savlaicīgi, lai izvairītos no dīzeļsistēmas remontiem vairākos simtos vai pat tūkstošos.

Pieteikties Dīzeļcentrā

Vēlies uzzināt, kā rūpēties par savu dīzeli? Lasi vēl šos rakstus:

 

Kā izvairīties no dārga augstspiediena sūkņa remonta.

Kas var notikt, ja pats remontē sprauslas.

Kā samazināt dīzeļsistēmas degvielas patēriņu.

Škoda Octavia borta dators pēc sprauslu remonta - 4.7l/100km.

Degvielas bākas rādītājs pēc sprauslu remonta - 1440km.