5 Populārākie sprauslu remonta iemesli

Ja vēlies, lai Tavas sprauslas kalpotu ilgāku mūžu, nav jāstudē automehānikas uzbūve vai jāpierakstās uz mehāniķa kursiem. Pietiek ar to, ja zināsi galvenos iemeslus, kāpēc sprauslas pārstāj darboties?

Strādājam Dīzeļcentrā jau vairāk nekā 15 gadus un savas prakses laikā esam saskārušies ar tūkstošiem dažādu sprauslu remontu. Lieki teikt, ka tieši šis ir pats populārākais un biežākais cēlonis, kāpēc autovadītāji dodas uz Dīzeļcentru pēc palīdzības.

Šajā rakstā apkoposim 5 populārākos sprauslu mehāniskos bojājumus, kādus sastop mūsu dīzeļcentra speciālisti. Pastāstīsim par problēmas radītājiem, cēloņiem un kā izvairīties no šīm ķibelēm.

Visa dīzeļdegviela, kas tiek patērēta automašīnas vai jebkura cita dīzeļa motora darbināšanai plūst cauri sprauslām.

Jo jaunāka dīzeļsistēma, jo augstāks darba spiediens sprauslās, kas potenciāli var saīsināt sprauslas kalpošanas laiku un radīt dažādus mehāniskus bojājumus. Elementāri, vai ne? Ejam tālāk.

Ja Tev ir vecās paaudzes dzinējs:

Tiem dīzeļu lietotājiem, kuriem ir vecākas paaudzes dzinēji, kas aprīkoti ar sprauslām, kādas izmantoja pirms Common Rail sprauslu ēras, atliek vien sekot trīs pamatprincipiem:

Common Rail dīzeļsistēmas īpašniekiem:

Common Rail dīzeļsistēmā slodze uz sparuslām ir daudz lielāka. Sprauslas veic degvielas iesmidzināšanu 2-3 reizes pie katra darbības cikla un tās spiediens var sasniegt un pat pārsniegt 2500 bārus. Jo jaunākas paaudzes common rail sprauslas, jo augstāks darba spiediens. Tas viss kopā paātrina sprauslu smidzinātāju dilšanu.

Turpini lasīt un noskaidro, cik svarīgi ir apkalpot savu dīzeļdzinēju pie sertificētiem speciālistiem un kā nepārvērst savus iekrājumus neparedzētiem izdevumiem par izmaksām dīzeļsistēmas remontdarbiem.

Galvenie sprauslu remonta iemesli

1. Pazemināts darba spiediens dīzeļsistēmā

Viena no pazīmēm, ka Tavu dīzeļdzinēju nepieciešams aizvest pie speciālista, ir grūti iedarbināms dzinējs ( auto ilgāk “zāģē”), auto brauc ar pamanāmu (kaitinošu) dūmu mākoni, ko sekmē zems darba spiediens dīzeļsistēmā.

Pārsvarā cēloņi tam ir nodilušas vai ieplaisājušas detaļas:

  • Nolietojušies spauslas smidzinātāji
  • Palielināta degvielas atplūde no sprauslām
  • Ieplaisājis smidzinātāja vai sprauslas korpuss

Kas mums Dīzeļcentrā likās interesanti - mēs esam novērojuši, ka tā saucamiem “uzlabotiem” auto sprauslu detaļas nolietojas krietni ātrāk. Ja vēlies izvairīties no liekām izmaksām, tad neiesakām “uztjūnēt” savu spēkratu. Kāpēc? Jo palielinās spiediens dīzeļsistēmā, kas ietekmē sprauslu darbību. Auto ražotājs ir paredzējis konkrētu darba spiedienu sprauslās un slodzi uz tām. Iejaucoties šajā sistēmā, mēs mainām atsevišķus dīzeļsistēmas parametrus līdz galam neapzinoties, kādas izmaiņas tas rada visā auto dīzeļsistēmā kopumā?

2. Netiek padota degviela caur sprauslu

Nevienmērīga cilindru darbība var norādīt uz nākamo mehānisko bojājumu - caur sprauslu tiek padots neatbilstošs degvielas daudzums vai netiek padots vispār.

Kādi ir galvenie iemesli?

  • Netīrumi vai rūsa sprauslā, kas aizsprosto sprauslas smidzinātāja urbumus
  • Iesprūdusi smidzinātāja adata
  • Uzstādita neatbilstoša sprausla
  • Neprofesionāla iejaukšanās dīzeļsistēmā

Profilaksei,lai efektivizētu dīzeļsistēmas darbību un paildzinātu dīzeļmotora mūžu, iesakām pievienot degvielas piedevas, kas īpaši paredzētas dīzeļdegvielas stabilizēšanai un eļļošanai, piemēram, Stanadyne.

Stanadyne degvielas piedevu iesākām tāpēc, ka šī piedeva paaugstina dīzeļdegvielas cetāna skaitli un saeļļo dīzeļsistēmas kustīgās detaļas.

3. Pārāk liela degvielas padeve

Ja caur sprauslu tiek padots pārāk daudz degvielas, to Tu ātri vien pamanīsi. Tavs auto burtiski pazudīs izplūdes gāzu mākonī, tam samazināsies jauda. Iespējams pat dzirdēsi klabināšanas troksni zem motora pārsega.

Lai novērstu šo problēmu, nav jāgaida, kamēr auto pārstās kustēt. Tik vien kā laicīgi aizvest savu auto uz Dīzeļcentru un veic diagnostiku un/vai sprauslu pārbaudi. Diagnostika norāda aptuvenu dīzeļsistēmas problēmas virzienu. Savukārt testējot sprauslu stendā tiek precīzi testēti visi sprauslas darbības parametri un degvielas padeve tiek mērīta līdz kubikmilimetram.

Šādi Tu varēsi pasargāt sevi no liekiem evakuācijas izdevumiem un nopietnākiem mehāniskiem bojājumiem.

4. Nevienmērīga motora darbība

Kad auto nevienmērīgi paātrinās un raustās tukšgaitā, tas norāda uz nevienmērīgu cilindru darbību. Iespējams, ka pie vainas ir nepareizs degvielas izsmidzināšanas daudzums motora degkamerā.

Kādi ir visbiežākie cēloņi?

  •   Nevienmērīga degvielas padeve sprauslās
  •   Nepareizs sprauslas regulējums
  •   Izmantota nepareiza izmēra termo paplāksne uzstādot sprauslu
  •   Stiepe sprauslā - sprauslas deformācija

Šeit labi iederēsies teiciens “skopais maksā divreiz”. Ja mēģināsi labot pats vai vedīsi uz pagrīdes servisu, pēc tam var nākties samaksāt krietni vairāk. Pēc profesionālas sprauslu apkopes Dīzeļcentrā, nevienam no šiem cēloņiem nevajadzētu notikt.

5. Palielināta degvielas atplūde no sprauslām

Siltā laikā, kad gribas apdzīt uz šosejas vai vienkārši piespiest gāzes pedāli stiprāk - Tu sajūti, ka Tavam spēkratam pietrūkst jaudas. Mašīna neiet tā, kā gāja pirms gada. Vēl trakāk, ja auto vienkārši noslāpst, kad dzinējis ir uzsilis! Tam visam pa virsu Tu pamani dūmus vai pat vispār nespēj iedarbināt savu zirgu?

Pirmā lieta, par ko vajadzētu aizdomāties - vai mana auto sprauslas ir veselas? Iespējams, degviela atplūst no sprauslām vairāk nekā to paredzējis auto ražotājs.

Kādi ir biežākie iemesli palielinātai degvielas atplūdei uz bāku:

  •    Bojāta sprauslas vārsta ligzda
  •   Bojāts sprauslas blīvslēgs, tas nenotur degvielu, tā aiziet atplūdē
  •   Izdilis degvielas zemspiediena sūknis
  •   Degvielas filtrs nepilda savu funkciju

 

Palielināta degvielas atplūde no sprauslām liecina, ka sprauslu remonts ir neizbēgams!

Kā pasargāt auto no šiem bojājumiem?

  • uzturi degvielas sistēmu tīru
  • laicīgi maini degvielas filtrus
  • iegādājieties degvielu no uzticamiem avotiem
  • izvairies no uzpildes no pārnēsājamām degvielas tvertnēm vai kannām

Atceries! Degvielas padeves sistēma nav pulkstenis, kuru var nēsāt arī tad, kad tas nerāda pareizu laiku. Ja turpināsi braukt ar kādu bojātu detaļu, var būt nepatīkamas sekas. Svarīgi, lai Tu laicīgi pamani kādu no šīm pazīmēm un aizved auto uz servisu! Šādi Tu vari ietaupīt simtus vai pat tūkstošus dīzeļsistēmas remontos.

Pieteikties Dīzeļcentrā 

LASI VĒL:

5 Brīdinājuma pazīmes par sprauslu remontu.

Kas var notikt, ja pats remontē sprauslas.

Kā samazināt dīzeļsistēmas degvielas patēriņu.

Škoda Octavia borta dators pēc sprauslu remonta - 4.7l/100km.

Degvielas bākas rādītājs pēc sprauslu remonta - 1440km.